Katalog

Pomóż innym dbać o środowisko -
my zapakujemy twój prezent
Użytkownicy online: 1

O nas



e c o b o o m ®   jest marką wyspecjalizowaną od 2006 roku w przyjaznych dla środowiska i dla użytkownika artykułach gospodarstwa domowego.

Naszym celem jest przyczynienie się do stopniowego zmniejszania ilości zanieczyszczeń i odpadów, które każdy z nas wytwarza na co dzień. Coraz lepiej zdajemy sobie sprawę z ogromnego znaczenia, jakie ma ingerencja człowieka w środowisko naturalne, stawiająca nas przed nowymi zagrożeniami, właściwie nieporównywalnymi z niczym, co do tej pory znaliśmy.  

Proponujemy wiele rozwiązań, do zastosowania w każdym domu lub biurze, które prowadzą do zmniejszenia zużycia energii, wody, detergentów, do redukcji ilości produkowanych na co dzień zanieczyszczeń, czy zastąpienia szkodliwych substancji produktami naturalnymi. Wystarczy jeden drobny krok, aby coś zmienić.

Czy wiesz, że w Polsce, tak jak w całej UE, nastąpi całkowite zastąpienie w sprzedaży tradycyjnych żarówek świetlówkami energooszczędnymi przez odpowiednią ustawę? Albo że można bez trudu ograniczyć ilość zanieczyszczeń w spalinach samochodu nawet o 80%? 
ecoboom®, obok tak prostych rozwiązań, jak oświetlenie przyjazne dla środowiska, oferuje również rzadziej spotykane systemy usprawniające spalanie paliwa, czy ograniczające zużycie energii w domu poprzez skrócenie cyklu prania lub suszenia tkanin.
 
e c o b o o m ® należy do:
  Apple Garden Studio (AGS)
Siedziba: ul. Wał Miedzeszyński 420/45 - 03-994 Warszawa
Magazyn: ul. Słowackiego 75 - 62-020 Swarzędz
NIP: 779-159-07-10 Regon 015580299

www.ecoboom.pl
 
Napisz do nas: boom@ecoboom.pl
skype: ekoboom
 

Na co dzień staramy się nie tylko promować produkty ekologiczne, ale także wprowadzać pewne zasady w życie naszej firmy z myślą o środowisku naturalnym. Dbając o środowisko, dbamy również o siebie.

Nawet mały krok powoduje zmianę. Przede wszystkim staramy się jak najbardziej racjonalnie zarządzać surowcami, materiałami, energią.

Co to oznacza?

PAPIER Na całym świecie zużywa się (często niepotrzebnie!) trudne do wyobrażenia ilości papieru biurowego. Nie jest to tylko kwestia zaopatrzenia biura w papier ekologiczny (produkowany przy wykorzystaniu co najmniej 70% makulatury, z łatwo odtwarzalnych włókien, bez użycia chlorku i energooszczędnie), ale także rzeczy będących w zasięgu każdego z nas: ograniczenia ilości drukowanych dokumentów (często niepotrzebnie drukowane są kolejne wersje robocze, maile, prowadzone jest podwójne archiwum dokumentów w wersji elektronicznej i papierowej), drukowania dwustronnego, porozumiewania się raczej mailem lub faksem elektronicznym niż faksem tradycyjnym (pod warunkiem, że otrzymywanych maili nie drukujemy!), zmniejszenia formatu drukowanych dokumentów. I co oczywiste: segregacji odpadów! Ustawienie w dogodnym miejscu pojemników na różne rodzaje papieru pomaga zachować konsekwencję: na papier czysty, na papier zadrukowany z jednej strony oraz na makulaturę (której nie wyrzucamy, a przeznaczamy do recyclingu).

ENERGIA W Polsce produkcja energii elektrycznej zasilającej urządzenia biurowe oraz źródła światła jest jednym z głównych czynników zanieczyszczenia powietrza dwutlenkiem węgla, powstającym w przemysłowym procesie spalania węgla. Nieodpowiednie, energochłonne urządzenia lub zachowania przyczyniają się do rozwoju tzw. efektu cieplarnianego i co za tym idzie, do degradacji środowiska naturalnego. Racjonalne korzystanie z zasobów energetycznych nie tylko jest wymogiem ochrony środowiska, ale też stanowi ulgę dla kieszeni. Tutaj również proste rozwiązania leżą w zasięgu ręki każdego z nas: starajmy się jak najdłużej pracować przy świetle naturalnym, nie zakładajmy w biurach zbędnych firanek lub zasłon, nie stosujmy wszędzie przyciemnianych szyb (ciemne pomieszczenia są dodatkowo bardzo przygnębiające…). Dobrym rozwiązaniem jest zastąpienie żarówek świetlówkami energooszczędnymi, przede wszystkim w tych pomieszczeniach, gdzie światło pozostaje długo włączone. Przy zakupie nowych urządzeń (a może wystarczą urządzenia z drugiej ręki?) zwracamy uwagę na ich energochłonność, określoną w Karcie Efektywności Energetycznej, a zepsute lub zużyte urządzenia oddajemy do recyclingu (do sklepu, w którym zostały kupione lub w którym dokonujemy zakupu nowych, do innego odpowiedniego punktu skupu). Nie każdy wie, że drukarki laserowe są znacznie bardziej energochłonne, niż atramentowe, a najbardziej efektywne są urządzenia wielofunkcyjne. Nieużywane urządzenia, w tym także telewizory, monitory, drukarki, ekspresy do kawy, należy wyłączyć zamiast pozostawiania ich w trybie gotowości na wiele godzin (wtedy również zużywają energię!). Znaczącym obciążeniem energetycznym jest ogrzewanie, dlatego nie utrzymujemy wysokich temperatur, gdy na zewnątrz jest zimno – zalecana dla zdrowia temperatura zimą w pomieszczeniach to 19°C. Korzystnie na nasz portfel wpłynie również eliminowanie odpływu ciepła na zewnątrz – zamiast nieszczelnych lub wiecznie uchylonych okien zadbajmy o efektywny system wentylacji i ocieplenie budynku. Zamiast klimatyzacji, zadbajmy o stały dostęp do świeżej wody pitnej a przede wszystkim o to, by biuro nie przypominało szklarni! Warto pomyśleć również o zastosowaniu energii z odnawialnych źródeł, pochodzącej, na przykład, z paneli słonecznych.

ODPADY Błyskawicznie postępujące zatrucie środowiska trudno rozkładającymi się odpadami jest jednym z największych problemów współczesnych społeczeństw. Wystarczy wspomnieć, że ilość rozdanych lub sprzedanych torebek foliowych w polskich sklepach można oszacować nawet na ok. 10 miliardów sztuk rocznie! O wiele mniej mówi się o odpadach powstających w biurze czy firmie, ale beztroska tutaj także odbija się na postępującym zanieczyszczeniu ziemi, powietrza, a także wody, w tym pitnej. Wiele obowiązków związanych z zarządzaniem odpadami nakładają na nas przepisy prawa, ale warto zrobić parę kroków więcej: nie marnujmy zasobów, takich jak papier (drukujmy tylko niezbędne minimum, dwustronnie, na papierze makulaturowym, używajmy ekologicznego papieru toaletowego), plastik, woda… Dobrym rozwiązaniem jest zastąpienie jednorazówek materiałami wielokrotnego użytku: wprowadzenie toreb płóciennych zamiast plastikowych, metalowych sztućców, szklanek zamiast kubeczków jednorazowych, ręczników z materiału, pojemników szklanych lub drewnianych (tam, gdzie jest taka możliwość), koszyczków na sypaną herbatę zamiast herbaty w torebkach, odkurzacza bezworkowego, długopisów z ekologicznego plastiku lub z wkładami wymiennymi, baterii ładowalnych, filtrów wody zamiast wody butelkowanej. Bardzo ważna jest odpowiednia segregacja odpadów, w tym również sprzętu elektronicznego oraz zużytych materiałów eksploatacyjnych do urządzeń biurowych, takich jak tonery i inne części wymienne, zapewnienie łatwo dostępnych oddzielnych pojemników, a także podpisanie umowy na wywóz lub utylizację powstających w ten sposób surowców wtórnych. Nie wyrzucajmy zużytych baterii do kosza! Oddajmy je do najbliższego sklepu z artykułami elektrycznymi. Podstawowy podział odpadów zakłada oddzielenie: makulatury, tonerów i części urządzeń, baterii, plastiku, puszek oraz szkła (bez porcelany i żarówek/świetlówek, które podlegają utylizacji osobno jako urządzenia elektryczne). W miarę możliwości warto również zastanowić się nad powtórnym wykorzystaniem powstających odpadów, czego klasycznym przykładem jest drukowanie na drugiej stronie już zadrukowanego papieru, ponowne napełnienie tonerów lub kartridży (tak, są firmy, które świadczą takie usługi! I co za ulga dla kieszeni…) lub przeznaczenie niepotrzebnego wyposażenia do odsprzedaży lub wydania.

Wybierz walutę
  • Basket_selected
  • Wartość: 0,00 zł
    Liczba produktów: 0
 dzięki Tobie
wspiera

AVAAZ.org: The World in Action

przekazując comiesięczną darowiznę.  Zobacz,
co jeszcze możesz zrob
 >>
 

 AVAAZ
 to społeczność
 zajmująca się
 organizacją kampanii,
 które przekazują
 władzę decyzyjną
 w najważniejszych
 sprawach w ręce
 społeczeństwa >>